WELCOME....WELCOME....HAPPY READING YA...

Tuesday, October 18, 2011

Sekadar nak update dan berkongsi......

Wow!!!!!
Lamanya tak update blog....rasa dah almost nak masuk 4 month tak berupdate.
Berttitik tolak dari 12 hb Jun 2011 untill ke hari ini dah 4 bulan and almot 5 month kandungan saya ini.  Rasa tenang jiwa  raga sejak mengandungkan baby comel dalam perut saya ni....walaupun dilanda morning sickness yang agak teruk sehingga warded 3 hari dihospital....namun hari ini sayer dah mampu tersenyum dengan selera makan yang semakin menjadi2...Alhamdulillah....
Entah mengapa saya rasa setiap apa yg saya rasakan semenjak dua menjak ini seperti 'masin'...
Setiap apa yang saya katakan, bincangkan, rasakan seperti ada yang mengena.....
Terbaru, dek bengang dengan maid saya yang agak culas dua menjak ni dan mungkin juga dek keran terlalu lama bersama saya....adakalanya dia lalai dengan kabaikan kami dan seperti khayal dalam dunia dia sendiri sehingga kerja2 rumah adakalanya seperti terabai dan terorganized...
Saya ada berbincang dengan My Anuar yang saya agak fade up dengan ada maid semenjak anak kedua saya berumur setahun lebih sehingga dia dah nak masuk darjah 1....saya nak privacy dan saya rasa seperti tak ada self of belonging kat umah sayer ni.....and....you know....rentetan itu ada beberapa perkara yang saya tegur dengan agak sinis pada maid sayer ni yg jarang dimarah,  dia meminta untuk tidak menyambung kontrak pd tahun ini.....alasannya kerana nak balik jengok ibunya yg dipukul oleh adiknya sendiri...(what ever)....hah! it's been a while....apa yg saya dok fikir semenjak dua menjak ini seperti nak menjadi.......itulah penangan ibu mengandung.....ha ha ha
Dan.....sedetik itu juga perasaan saya bercampur baur...takkanlah keran saya marah minggu ni dia nak balik? atau memang mak dia dipukul adiknya.....atau dia pun sebenarnya dah jemu kerja dengan saya...atau diapun nak mulakan hidup dia sendiri, sbb diapun muda lagi....apa pun alasannya saya no hal sebab saya pun paham dia pun manusia...ada rasa jemu, nak marah, memendam, seperti saya juga....atas dasar kemanusiaan juga saya rasa ini adalah perkara biasa dan saya seperti nak permudahkan jalan itu.....Cuma saya nak minta jasa baik dia untuk stay sampai saya habis pantangla...baru dia balik sebab bulan 1 nanti baru habis tempoh untuk tahun ini.....Dan jgn tak tahu saya dah ada back-up plan saya sendiri.....semoga tuhan permudahkan...
Sedih?  ada la sikit2....sebab dia dah lama kerja kan....jaga anak saya dengan baik...cuma semenjak dua menjak ni jer....apa pun saya kena akur la...takkan lah seumur hidup saya nak bergantung dengan maid....apa pun....semoga dia pun bahagia dengan apa yang dia nak dan saya seperti biasa akan bahagia dengan hidup saya dengan anak2 dan suami tercinta dan pastinya akan ada insan baru kat umah kitaorang iaitu baby dalam perut ni....semoga selamat semuanya......

No comments:

Post a Comment