WELCOME....WELCOME....HAPPY READING YA...

Wednesday, October 23, 2013

I am mother of 4 sons...I'm bleesed.

Assalamualaikum..

Sejuk sungguh Kulim lately....Kulim Hi Tech  yang menerima hujan paling banyak di Kulim ini sungguh sejukkk...suka sangat...sebab jimat aircond..
Sejuk cuaca luar belum tentu lagi sejuk hati ibu....tambahan lagi kerja yang tak pernah berhenti sebaik sahaja menjejak kaki masuk ke rumah bila  balik kerja...TAPI lately..
Sejuk sungguh hati ibu ini bila setiap kali balik kerja anak2 dah boleh tahu apa yang perlu dibuat dan tak perlu dibuat.  Saya tak pernah letakkan target untuk anak2 menjadi 100% perfect seperti robot yang boleh diarah2 dan disuruh2 dengan begitu patuhnya...tapi saya tahu Danial dikurnikan sebagai anak sulung adalah pemberian yang tepat. 
Sungguh terharu bila solat tak perlu diingatkan, bercakap jujur, protective kepada diri dan adik2nya dan sangat determine akan need and wants diri sendiri...
How time flies...saya sudah punya 4 anak lelaki.  Anak2 saya semuanya LELAKI...Ya LELAKI....
Jangan pernah dikesali pemberian tuhan kerana ianya indah sahaja. 
Saya rasa sangat dirahmati sebab saya tak perlu risau akan kejadian patah tangan sebab mereka bergaduh ka, teriakan sebab sakit ditendang, sakit sebab rambut ditarik, sakit sebab abang atau adik ditumbuk.....Alhamdulillah....Allah bantu saya dari sudut itu..
Namun, adakalanya rasa geram sebab asyik nak mengadu...Ibu! Abg Long cakap adik busuk....Ibu! Abang Ngah kata adik busuk masam......Sungguh maja si Syibab itu...
Danial dan Waffry selalu ada persepakatan dalam semua hal...hal secret, mainan yg dibeli kat school (rumah dkt school jual secara terbuka), hal plan nak beli itu ini, memasing kalau Ibu terlupa kasi duit belanja mereka tahu nak settle sebab memasing ada duit poket yg extra....kalau adik ada, adik kasi abang, kalau abang ada abang kasi adik...tapi selalu juga ungkit kamu hutang saya, haritu, bulan itu, minggu itu...Eiii.....berkira!
Alhamdulillah....Alhamdulillah....for a great life...for a great family...for everythings....all prises to Allah. 
All my lurvly heroes are alwayz be with me...

Eldest and youngest

take care of baby while Ibu driving....

Everybody loves Reezky....



Dalam keta

Teruna

The Batman in de house

Sleep wit new shoes...

Merenung masa depan yang masih kabur atau lari ke seat belakang bila nak sampai nursery....

No comments:

Post a Comment