WELCOME....WELCOME....HAPPY READING YA...

Thursday, February 9, 2012

About riding

Cik Abang yang mempunyai macam2 minat ....riding, fishing, DSLR. networking, building....


Saya memang tak pernah nak halang husband untuk buat apa yg dia suker...tapi dalam pada itu bimbang tetap ada.  Apatah lagi asyik riding menghala ke negara jiran, Thailand.  Dalam pada benarkan, hati dok dup dap gak membayangkan apa yang dia buat kat sana walaupun dia dah berkali2 inform yg dia kesana just nak riding dgn kengkawan dia and  not more than that. 
Namun kunjungan husband kali kedua ke Thailand for riding ni yang first tu ke Krabi dgn best friend dia Rizal dan second ni ke Phuket pun dengan kengkawan baik dia gak....
Yg bestnya bila blk kg hari tu mak sayer ada gak tanya Danial; Abah abang Long pergi mana? Jawab Danial: Konvoi ke Thailand.  Jawab mak : abah abang long ni asyik pi Thailand jer....Hah!!! statment tu menakuktkan jer...
Tapi takpe mak....saya tahu suami saye (cakap dalam hati la) walaupun bila balik dari rumah mak sesampai jer kat rumah, hati cam tak kerauan gak...Anyway bila dia dah balik from dia punya story  si dia sgtlah enjoy dengan riding dia..walaupun naik motor biasa2 jer....
Sayer sebenarnya try nak appreciate apa yang dia suka dan dia punya hobby, tapi dalam pada itu, kenapa saya tak pernah ada sesuatu yg boleh saya buat untuk diri saya  sendiri untuk enjoy macam dia?..adilkah itu? I mean adil kah untuk diri saya le...untuk biarkan dia buat apa saja yang dia suka sedangkan saya tak ada sesuatu yg saya nak buat selain kalau dia pergi mana2 saya balik rumah mak kemudian tidur, makan, gurau ngan anak dan anak sedara, sembang ngan jiran....huh bosannya hidup kalau setiap minggu cam gini....
Tapi takper...dalam dua minggu lagi rutin hidup saya akan totally berubah...coz our new member in family will show off sooner...and of coz rutin saya akan menjadi bertambah sibuk.....husband? mungkin....mungkin sibuk@ buat2 sibuk untuk sementara waktu...tapi endingnya dia akan tetap buat apa yang dia nak lepas keadaan dah coool kan....
What ever it is...saya bukannya membebel sbb saya x puas hati kat dia  No! No! No!.....sayer just nak luahkan isi hati sayer yg kecil jer...saya tetap sokong apa yg dia nak buat tapi saya akan pastikan juga dia akan sokong apa yg saya nak buat selepas ini....fair la kan?.....give and take....

I know him...dia sgt suppportive sbnrnya...dan dia pernah tanyakan sayer yg sayer ni x ada sesuatu hobby yang menarik ka untuk dibuat dan dijadikan rutin....amboi2...sayer ni sibuk uruskan anak2...walaupun ada maid...saya yg monitor kerja sekolah anak, keperluan anak2..dsbgnya....and lepas ni saya nak juga ada something yg boleh saya jadikan hobby untuk dibuat or at least something yg rutin untuk dilakukan agar hidup ni jadi lebih menarik...spt attend dancing class yg tertinggal ke...jahit manik ke..join gym ke....or ape2 la...bukannya apa nak reward ourself wit something yg boleh menyeronokkkan kita.....
Last but not least...sayer sebenarnya tak sabaq nak deliver our fourth baby ni....nak tengok muka dia cam sape? sepet tu ofcoz la kot...tapi yg penting lepas ni....sayer dah tak payah fikir pasal nak pregnant or deliver a baby sbb it over....dan yg penting sayer nak jaga diri...nak lebih sihat..cantik..langsing....menarik...tertarik..he he he....
 and a few pictas untuk tatapan from Phuket...
Pantai phuket view from upstairs.....huh so nice kan....tingin nak p....


with his best friend....PTK pun ambil sekali....fail pun sekali kan...? jgn mare.....

Katanya pantai yg sejauh 10 km dipenuhi dugong putih.....walaupun panas sgt terik...

No comments:

Post a Comment