WELCOME....WELCOME....HAPPY READING YA...

Monday, February 20, 2012

Cerita check-up KMC minggu lepas ngan Datuk Dr Kamaruzzaman....

Last check up dengan Dr Kamarulzama @ KMC, A.Setar, buat saya rasa nervous....bukan apa sbb saya dah inform Dr yang ini adalah last check-up sebelum deliver coz saya hanya akan datang for serah diri ajer next week, dan dia cakap OK..siap suruh sains untuk booking OT dan jangan tak tahu saya juga dah tandatangan untuk ikat peranakan....huh sunggun tragis kan...madul la lepas ni...
Tapi yang hairannya Dr asyik tanya samada saya ada rasa sakit2 mengeras...saya pun cakap yang saya sebenarnya tak tahu rasa sakit macammana...samada sakit2 atau lenguh atau sakit kat bawah tu normal atau tidak....yerla kan saya dah lama tak mengandung dan semua bersalin opeation...lupa dah sakit cemana..terus jer Dr tu cakap: Oklah biar mesin yang cakap, awak tak payah cakap (sambil menyuruh assistant dia bawa saya ke labour room untuk buat ujian CTG nak trace ada tak contraction....
Dalam bilik ujian CTG tu husband tak boleh masuk...so saya berseorangan la.  Ada jugalah 2-3 kali mesin tu menjerit sbb graf naik yang show ada contraction dan degupan jantung yang luar biasa sikit...tapi according to nurse yg bertugas, kalau graf yang naik tu tak static its OK...

Ujian CTG ni mesti buat at least 30 jam or 1 hour...so I have to wait alone la kat lam bilik ni.  But nurse tu siap pasang TV agar saya tak bosan dan dia akan monitor from outside and so the Dr akan monitor from biliknya.  Tapi saya akhirnya ...ZZZZZZZZZZZZZZ....
Sempat juga ambil gambar monitor yang papar result ujian CTG....
Suka sangat bila ada adanya article2 yang ditampal di dinding  dat show hospital ni dah sokong penyusuan ibu....
After 45 minits, nurse datang kejutkan saya yang dah kelaut mimpi macam2 yang saya boleh balik sebab Dr cakap tak ada contraction yang kuat dan itulah yg saya harapkan....Berdoa sangat agar takmaulah tetiba Dr suruh masuk ward mcm anak no 2 dulu..yang memula pergi chek-up, buat ujian CTG, trusss Dr suruh masuk wad malam tu juga, tapi saya siap merayu kat Dr nakbalik Kulim dulu nak ambik barang dan besok saya masuk wad yer....Sebab tu saya agak fobia juga dengan ujian CTG ni. 

Tapi tahu tak apa untungnya jadi lecture ni...saya dapat hamper walaupun tak deliver lagi. Saya mengajar 2 class jer semester ni, so thats why ladapat 2 hamper...kalau dapat mengajar 4 class seperti biasa mesti dapat 4 hamper yer..(eee perasan,,sapa nak bagi).  Thanks sesangat buat student yang kasi hamper ni...saya sgt menghargainya....

No comments:

Post a Comment