WELCOME....WELCOME....HAPPY READING YA...

Monday, February 20, 2012

it's not time yet to say bye to our ex home sweet home....

Inilah tempat berteduh lebih daripada 4 tahun....

Lunch tadi ke pejabat Lawyer untuk encik Suami sain agreement dengan Jeff (buyer) rumah.  Before this x pernah pun rasa sedih nak left out from dat house coz tak sabar kot nak enter new house, tapi tetiba masa balik jemput si kecik nak ajak lunch selepas balik pejabat lawyer rase sedih dan sayu plak dok tengok rumah dari dlm keta.  walaupun rumah tak besar tapi cukup selesa untuk kami sekeluarga berteduh selama lebih 4 tahun iaitu seusia si kecik Waffiy....
So, according to agreement from today we only got 3 month untuk left out from this house....hopefully renovation done accordingly by time yang diperuntukan.  Nampak gaya cam dah 50% achieved renovation 4 time being laa....
Lembah Impiana, Kulim.....No rumah yg sgt cantik 105.  Rumah yg  cool...selesa....cantik tu subjektif...tapi saya rasa ok la....asalkan tak bersepah tu cantikla kan walaupun takdela hiasa ribu riban bagai....Mungkin kerana faktor space yang kurang untuk bermain menjadi kan alasan kenapa kami mencari rumah yang agak selesa untuk dihuni lebih 5 oleh ahli (termasuk maid jadi 6). 
Apa pun...kenangan di sini tetap bersemadi. Saya sgt sukakan rumah ini kerana faktor cool nya....sangat sejuk..dan privacy.  Yang lain tu biasa saja selain bersebelahan dengan Tesco, tak ada apa pun yg menarik kerana laluan hadapan rumah agak sibuk kerana menjadi laluan yang perlu berkongsi dengan taman sebelah...
Jiran?  Jiran saya ok walaupun berbangsa cina dan mereka sgt sukakan suami saya....ada sahaja nak dirujuk kepada suami saya hatta jiran semi D hadapan mahupun jiran sebelah rumah....Bagi mereka encik suami saya tempat nak rujuk sesuatu....dan mereka siap berpesan kalau nak buat majlis masuk rumah jemput mereka sekali...Insyaallah...
Semoga perpindahan nanti menjanjikan keselesaan yang lebih untuk keluarga saya yg semakin membesar...ahad ni tambah lagi sorang...Apapun saya sgt bersyukur atas rahmat, rezeki dan kurniaan Allah pada saya...Jgn tak tahu setiap anak saya yang dilahirkan Allah berikan rezeki yg lebih kepada kami. Bermula anak pertama suami dapat kerja gomen, anak kedua suami dapat naik pangkat, anak ketiga suami naik pangkat lagi dan anak keempat SAYA yg naik pangkat.. Alhamdulillah...syukur yang terhingga atas rahmatnya... sesungguhnya saya sgt bersyukur....

6 comments:

  1. anak tu jer dah rezeki kan...muraaah rezeki awak..oh ye saya dah follow blog ni :)anyhow..all the best yer! semoga semua selamat. amin

    ReplyDelete
  2. puan nanti ley datang umah baru puan hehe ...n tahniah untuk bby baru nanti ^_^ puan ingat lagi nurin nazmi?? die dah pun dapt bby gurl hehe.....
    eh ahad nie bby baru bakal keluar yer?? same besday dengan saye lah mcm tu 26/02 hehe

    ReplyDelete
  3. la yer ker...Hidayah awak plak bila lagi...Nurin tu saya dah tau crita dia kat FB.. saya doakan semoga awak pula lepasni yer..amin..

    ReplyDelete
  4. sy puan??? hsbnd cakap tggu pindah balik semenanjung baru pk hehe....sini mcm tak yakin jek biasalah puan hujan emas negeri orang hujan batu dekat semenanjung apa pun mestilah selesa tempat sendiri walau hujan baru hikhikhik....tapi kami tak rancang pun ada2 lah ^_^

    ReplyDelete
  5. takper...saya dulu pun ngandung kat tempat orang masa anak sulong, masa buat master lagi...bayangkan...rezeki Allah pasti ada dimana2..semoga dipermudahkan..yang penting jangan sekali ditolak...apapun rezeki anak akan tetap ada...good luck no..

    ReplyDelete