WELCOME....WELCOME....HAPPY READING YA...

Monday, April 6, 2015

Built in Wordrobe DIY project.

 
 
 
 
 

Tengah buat rangka...ukur, potong, skru..
Assalamualaikum....

Harini masih nak post mengenai projek DIY lagi.  Lama2 dah jadi blog DIY plak nanti.  Takpa it's Ok since I nak all my boys baca bila depa dah besaq nanti. Apa yang abah n ibu depa tinggal dalam rumah ini adalah hasil peluh abah dan dibantu sikit2 ibu.

My husband ni kidal. Some people cakap org kidal mmg kreatif.  Betul  la kot. Depa punya kreativiti tu extra dripada org normal.  Semua projek DIY ni semuanya dia belajar dari Youtube dan selebihnya kreativiti dan kepandaian sendiri.  Itu yang saya rasa adore ttg my husband.

So lets start story about our DIY wordrobe project in master bed room. 
Master bedroom ni agak besar so,  bolehla buat asing buat 1 isolated room/devisyen   to put all the cloth. 
Dulu dah buat tapi tak ada casing, so kita buat dia punya rangka.  Actually dis is open wardrobe project.  So tak ada pintu. Pintu akan dipasang memisahkan ruang tidur dan wardrobe.  So ibarat disitu adalah ruang tukar pakaian dan bersiap and terpisah daripada tempat tidur dan bersebelahan bilik air. 
Actually dah lama almost 2 bulan dah project ni siap.  Masa diambil adalah 2 hari.


Dah siap rangka dan dipasang tempat nak gantung yg tahan load berat.  Ini  tempat gantung semua pakaian Mr Anuar. 


Project in progress

 


Complete 1 side.

Ini plak My division...nak gantung semua baju saya...Actually tempat ni berlorong


So ini dia tempat gantung baju saya dan bahagian atas boleh letak bermacam2 barang






Boleh juga gunakan box2 yang dibeli di ikea untuk storage tudung dan letak bawah gantungan baju...senang nak match tudung. 


Pandangan hadapan saya punya division and hadapan lagi husband punya division.  Kat tengah2 tu tolet...npk tak selipar?




Pandangan daripada depan rak tv ...so npk tak tepisah ruang wordrobe dengan ruang tidur....so kami akan buat pintu  nanti pemisah 2 ruang.





Baju disusun cantik2 sebab lepas ni nak maid letak dan kemas seperti sedia kala....


Ada 1 meja siap yang agak hodoh di situ....


Pandangan daripada ruang penggantungan my baju


Pandangan depan toilet


ini pandangan dari dalam toilet....gigihnya amik gbq


Mr Anuar juga buat tempat gantung seluar.  Buat sendiri tau...gigih toi and memang berbaloi....clever!



4 comments:

  1. Sangat kagum dgn kekreatifan husband akak...
    Jimat kalau boleh diy sendiri.
    Boleh x kalau akak buat satu entry share pasal kos dan mana nk dptkn barang untuk diy ni.

    ReplyDelete
  2. Cik Hani....ok jugak nnti kalau saya nak buat any diy entry saya akan share pasal kos n mana nak dapatkan. So saya kena dptkab detail dr husband la.

    ReplyDelete
  3. boleh contact saya tak.. saya nak tahu barang ni beli dekat mana.. saya berminat nak buat 0196196280. tq









    ReplyDelete
  4. Hi, Mana nak beli material tu?

    ReplyDelete