WELCOME....WELCOME....HAPPY READING YA...

Sunday, May 10, 2015

Time out cara kami.

Assalamualaikum

(Ni cerita kelmarin).

Bila anak2 bergaduh ja, pasti ibu n abah nya akan tension. Susah nak cari mak n ayah yang sgt tabah mendengar suara anak2 bergaduh.  Walaupun saya sering igtkan diri ini yg saya hanya akan dengar anak2 gaduh saat ini saja and saya akan rindu moment ini tak lama lagi bila mereka dah besar.  Rumah ini akan sunyi dan waktu tu tak akan datang kembali. Tapi saya juga tak mampu nak bohong yg saya jug sgt sakit hati bila dengar suara rengekan dan tangisan bila ada saja yang tak puas hati satu sama lain...Mr Anuar pun adakalanya mmg hilang sabar, tapi bila hilang sabar ginilah cara nya...

Memasing mengadap muka memasing dengan seribu perasaan..
 
Saya rasa cara ini berkesan. Sangat! Mr Anuar akan suruh both of them berdiri kat dinding slalunya...n after 10 minutes dia akan ask them to justify what is their mistake, and definetely they will cry  while explaning.  After that kids akan behave and stop berbalah.  But this time dia suruh bebudak tu mengadap memasing yang mola2 mmg sakit hati satu sama lain, but then 10 minutes after they will  be fine.  And dia start warning, gaduh lagi sekali, dia akan suruh both of them kissing...what a funny punishment. Memang waktu tu dua orang tu nangis2 sbb sakit hati x habis lagi memasing. Tapi its really works. 
 
Petang sikit, plan nak kluar, makan2 tapi tetiba saja Mr Anuar ada urgent call, maklumlah kelmarinkan pilihan raya Permatang Pauh....Ermmmm...
 
So dia suruh saya bawak budak2 kluar ke Jusco ker, Sunway ker...Hah!  Crazy....sorang2 bawak anak 4 orang. Dia suruh bawak maid. So saya decide bawak kluar makan dahlah and balik. We had a dinner at Subway.
Budak2 ni subway blakang rumah, pakai baju cam nak pi Johor.....Ermmm...pakai kasut tali berbagai...geram toi waktu ni.  Si Abang nasib baik rajik mengikat kasut adik yg terburai...Tapi bebudak kan mmg cepat cool.  Tadi kena marah, skrg hepi kan main lagi...Ini upah kena marah la sebenarnya.


Makan kat Subway 2 x order.  Punyalah berselera....Kluar2 hujan lebat siap panah kilat bagai. So memasing redah hujan masuk keta n berdoa sbb doa semasa hujan lebat adalah doa yang mustajab. Memasing doa agar Allah murahkan Rezeki pada kami and permudahkan kerja abah.   Kami tak balik pun, tapi terus ke Jusco.  Jejalan..Hebat tak saya bawak anak 4 orang tanpa bibik ke Jusco tanpa sebarang tekanan perasaan.  Saya semakin sabar la sekarang ni. Alhamdulillah....

No comments:

Post a Comment