WELCOME....WELCOME....HAPPY READING YA...

Tuesday, February 15, 2011

Salam Maulidurasul.....

12 Rabiulawal....Hari Isnin...Tahun Gajah, lahirlah putera yang tiada tolong bandingnya di dunia, Junjungan kita, Nabi Muhammad S.A.W. Before sleep, my 3ds selalu suruh saya bacakan cerita nabi, night before 12 Rabiulawal, pinjam I-pad hubby, then google sejarah Maulidurasul, then saya ceritakan perihal sejarah Maulidurasul to them. Danial nampaknya boleh faham, coz tomorrow morning dia akan join perarakan di surau berdekatan. Saya pun turut berarak.... Yes! sepanjang perarakan I feel like wanna cry! Kita kata kita cintakan Rasulullah, tapi layak kita untuk berjumpa dengannya nanti?Sifat kita, saya la especially, kerja buat kita, cara kita, approach kita, perilaku, tuturkata, MasyaAllah, banyak yg saya perlu perbaiki. Bercakap senang, nak melaksanakannya..Ya Allah, berilah aku kekuatan untuk aku menjadi hamba yang layak untuk bertemuMu, hamba yg berguna bukan sahaja kepada agama, keluarga, bangsa negara...Selesai solat doa yg tak pernah lekang adalah agar Allah kurniakan anak-anak saya sifatnya seperti Rasulullah...Moga-moga doa ini diperkenankan...Insyaallah..Barakallah.

No comments:

Post a Comment