WELCOME....WELCOME....HAPPY READING YA...

Saturday, March 3, 2012

Cerita breastfeeding bermula.....

Alhamdulilah....murah rezeki baby hari ke 4 saya mula pam.  Tak pernah pam walaupun dah beranak 4 kali dan tak perrnah terfikir untuk melalui proses pam mengepam ni selepas bersalin...tapi itulah....kenapa kesedaran itu sangat lambat untuk saya.  Apapun saya bersyukur masih punya kesempatan untuk lalui proses itu walaupun dah terakhir kali.  Mengepam dengan penuh rasa tak selesa....tapi saya cuba...cuba..cuba dan terus cuba akhirnya Alhamdulillah dapat 2 oz. Waktu ini dirumah mentua yer..






Hari ke 5 saya mengepam seawal jam 7 pagi hasilnya begitu memberangsangkan.  Dapat 5 oz....murah rezeki baby.  Tak sangka yer saya juga banyak susu.  Tapi berkali juga saya katakan pada diri sendiri mengepam bukan nak tengok berapa banyak oz saya boleh dapat, tapi mengepam untuk dibuat stok bila dah kerja nanti.  Tapi saya pam juga bagi pada baby sebab niple saya luka dan saya kan jahil lagi...perasaan was2 baby tak minum mencukupi bermain2 di fikiran, padahal sekiranya baby direct feeding bila dia kenyang dia akan lepaskan niple kita tu.....

No comments:

Post a Comment