WELCOME....WELCOME....HAPPY READING YA...

Sunday, March 4, 2012

Sungguh kecil insan ini....

 Tiap kali menatap wajah baby kesayangan ini, suami selalu kata yang kecik sungguh baby ni..ya kan...sungguh kecil insan ini.  Walaupun si Waffiy dulu pun dalam linkungan kg ini juga tapi agak besar waktu di dalam pantang.
 Wajah tembamnya juga sudah mula menyusut....oh rindukan wajah tembam 5-6 hari lepas......


 Dia sangat di minati abang2nya yg pantang nampak akan dicium, diusap kepala dan saya seperti biasa akan menjerit kalau mereka menekan kepala dengan agak kasar...
 Si Waffiy selalu cakap yang baby kita comelkan bu...
Sungguh saya dan suami + anak2 sgt jakun OK sekarang sebab ada baby lagi....(teringatkan kawan kat opis si Elly yg juga jakun setelah 7 tahun tak ada baby setiap petang jam 5 menggedik nak balik nak main baby 'kuci kuci 'katanya....dan saya mungkin akan rasa nanti walaupun baru 4 tahun tak berbaby....he he

Sungguh indah kan menatap wajah sikecik setiap hari sebab tak ada kerja dalam pantang,tambahan pula mak ada dirumah ambik peranan sbg tukang masak dan kerja2 rumah lain maid yg buatkan, saye?  apa lagi...sebab tu ada masa berbloging ni........





Dalam pada itu semalam encik suami tunjukkan saya gajet baru dia....GALAXY NOTE OK...sungguh tragis melihat gajet ni.  Tak terliur langsung.  Saya tak marah...duit dia...suka hatila...Pepun saya sokong sebab dia kata nak celebrate diri dia yg bertungkus lumus jadi buruh untuk siapkan kerja2 renovation rumah baru kami...at least cover bila dapat note ni....ye bang....saya sokong.  Harga? itu yg saya tak tahan.  Encik suami memang IT savy...semua yg canggih akan dimiliki apatah lagi yg berkaitan dengan IT..maklumlah degree IT



 Sungguh kelakar tengok gelagat encik suami pada hari pertama kat rumah setelah balik dari rumah MIL, dia suruh saya tulis apa benda yg nak dibeli...jgn tak tahu 2-3 kali dia keluar pergi TESCO, kedai, kedai baby, kedai itu, kedai ini....last sekali saya suruh pergi beli minyak telon dan dia bawak balik minyak bermacam bagai...dan sekali benda kat atas ni....sungguh pulun dia kan...


OPsss...jangan tak tahu, saya dah mula masak kat dapur hari ni.  Buktinya tengok kat atas saya masak gulai ikan untuk encik suami.  Walaupun mak ada tapi sajer jer...Yeay!! dah boleh masak....jadi mak mesti legakan boleh dia balik kg awai sikit.....
Dan ini hasil perahan saya setiap kali memerah.....kadang2 5 oz kekadang 4 oz....Alhamdulillah,,,,

No comments:

Post a Comment