WELCOME....WELCOME....HAPPY READING YA...

Sunday, October 28, 2012

Alhamdulillah atas pertemuan ini.


Sebenarnya tak nak letakkan gambar coz saya kelihatan sgt hodoh.  FYI saya langsung tak pakai bedak, baju tak berseterika, tudung cari tak jumpa, dan bermacam2 lagi...tapi nak juga kenangan dengan Rina, maka saya capai tudung dan mintak adik snapkan gambar.  Thanks Rina for the nice picture and your baby boy is wonderful. 




Salam Aidiladha...

Kepada yang sudi membaca blog yang miskin ini terima kasih dan tak terlewat utk ucapkan Selamat menyambut Hari Raya Aidiladha.
 Teringat kepada Ibu dan Ayah mertua di Mekah, mengerjakan ibdah Haji.  Semoga semuanya selamat dan sejahtera dan mendapat Haji yang Mabrur.  Insyaallah...Aminnnn.
Tahun ini mencatat sejarah dimana family kami beraya di rumah Ibu saya utk kedua kali nya iaitu raya aidilfitri dan aidiladha.  Sebabnya raya puasa hari tu kerja renovation rumah belum siap dan kalau nak balik juga menyempit dirumah yang diduduki keluarga mentua iaitu rumah kakak ipar yang lama (beliau telah berpindah ke Kulim) agak sempit rumah itu, so kami decide pulang beraya pada hari raya ke2.  Pada hari raya Haji semalam plak, ibu dan ayah mentua kan masih di Mekah, so berayalah memasing adik bradik husband dengan haluan memasing..  Kami?  di Kuala Pegang of course...
Hari raya Korban ni saya makan seumpama tak pernah jumpa makanan...habis diet...dan hari ini, saat ini(baru balik dari Nashmir nasi kandaq makan malam) dah aim dan setkan, BESOK harus balik ke pangkal jalan diet.  Kalau tidak buang duit dan masa jer...(sebab apa buang duit...HERBALIFE kan mahal.) he he he

Anyway..ada satu crita menarik pada Aidiladha semalam.  Rumah mak dikunjungi tetamu yg tak disangka2.  Siapa?  Oh!! my ex best friend... Nama apa?  Norazarina Bt Zainal.  Yes!!! she's   ever be my best friend...that time was 18 years ago...HUH!!! what happened ?  until U claim it EX BFF?  Adala....She's  ever be apart of my life..the one that  ever make my day bright and dark...the one that cure my wound and the one also make my wound become worst...but it's OK...coz it was a long story...but i know, deeply in her heart  also there's me that will make her think twice to say  HELLO!!! How are you...Coz we both know that there are something between us that make us cannot ignore each other.  And this time I can confidently said that she and me OK now.  Actually I never and ever ignore her...I'm always try to find a space to at least say Hi, Hello, Apa khabaq...but got no space to do so.  Coz I know I'm always Suzana that all my friend know me before and that thing never change.  Let the others said I stupid or what so ever but I know who I am and what I do.  Kita hidup tak lama dan akan mati akhirnya....My late grandma alwayz remind me to always ask for appologize and do appologize other's coz no other human in this world is perfect...sometime we or THEY make mistake...but end up let everything is 0-0. 

Alhamdulillah....all praises to Allah atas pertemuan ini.   Saya rasa seiring perubahan usia dan kematangan akal fikiran, maka pertemuan di atur Allah ini memberi titik permulaan kembali yang baik untuk kedua pihak.  Saya seorang yang adakalanya sangat positif dan akalanya sangat pasif.  What ever it is....Semoga persahabatan ini kekal hingga ke akhir hayat.  Semoga juga hidup sahabat saya ini sentiasa baik-baik sehingga akhirnya.  Amin. 

p/s:  Saat ini saya percaya pada satu perkataan bahawa "sometime we need to determine our destiny and drive it properly". 










No comments:

Post a Comment