WELCOME....WELCOME....HAPPY READING YA...

Wednesday, October 31, 2012

Maafkan ibu baby......

Assalamualaikum...

Rasa sedih...nyesal...bersalah....marah....tak patut....rasa ibu yang paling teruk...rasa bengong dan sebagainya bersarang hari ini kat tempat kerja....
Kenapa??????????????????
Kenapa??????????????????


Sebab semalam Reezky tak tidur sampai jam 1.30 pagi.
Dia dah tidur selepas maghrib yakni selepas bergomol-gomalan dan bermain2 dengan saya dan abahnya....And so ibunya pun selepas prepare dinner dan mak sure sume orang dah makan maka bolehlah berlari-larian atas treadmill.  Sempat berjalan dengan incline lagi selama 40 minit....mandi...dan pergi ke bank (jadi driver Mr Anuar utk bayar bil2)....balik rumah baby masih tidur...

Tak lama lepas tu...bibik bagi signal yg baby dah lapar seperti biasa ambil baby wak naik atas tidur dan susukan sekali...tup...tup...kami tidur bersama...Sampai pukul 11.30 tiba2 baby terjaga sambil berpusing2 meniarap tak mahu tidur...susukan pun tak mau tidur.  11.30 goes to 12.30 and goes to 1.30 and masih belum tidu...Saya yang kepenatan rasa nak marah yg amat sgt dan cuba tepuk dengan kuat sekali...Sampai ada kalanya sumbat puting tiruan pun dengan agak kasar ke mulut dia....Sungguh teruk kan ibu ini.

Sampai satu waktu ambil baby letak bawah katil dan biar dia meniarap sambil saya tidur di bawah lantai (nasib baik lantai kayu).  Akhirnya dia manangis dan letak atas katil pun masih tak mahu tidur...HUH!!! rasa geram sgt waktu itu....Tup2 entah pukul brapa akhirnya kami pun tertidur gak.   Tapi tepat jam 5 pagi lebih dia dah terjaga sbb alarm abah terlalu kuat.  EEEEiiiii!!!!!! Ibu masih mengantuk.. ..Bangun terus rasa bersalah dan cakap sorry to baby..." Ibu mintak maaf"...Mr Anuar cakap 'Tu la! sapa suruh lari naik treadmill"....Hey!  that is not the reason...the reason is U pun tak jaga dia pun waktu dia berjaga malam....


 Baby Reezky.....Ibu really sorry atas kekasaran semalam.  Ibu janji takkan marah baby lagi.....Tak sempat balik lunch hari ini dan tengok baby + susukan baby sbb hari ini ada program Megarace Diploma in Marketing....so takpe...ibu balik awal hari ni..

Apa la yang baby sebesar ini tahu erti maaf dan bersalah....jauh sekali berkecil hati...namun Reezky sentiasa ada untuk senyum kepada saya setiap kali nampak saya dan sentiasa mahu dipeluk, dicium dan disayang2....dak dia tak pernah tahu semalam saya agak kasar dengan dia.  Hu! Hu! Sediih kan.  Saya rasa saya ni tahu beranak jer tapi tak tahu nak control diri especially bila bedepan dengan baby sekecil ini ...

1 comment: