WELCOME....WELCOME....HAPPY READING YA...

Tuesday, October 30, 2012

Dah mula workout sikit2....pelan2 no....



Tak sabaq sebenarnya nak update blog since lastnight lagi coz saya dah mula naik treadmill saya yang usang semalam.  Bermula jam 8.00pm-8.40pm (40 minit semuanya).  Berpeluh gila......Best gila.......tak larat gila......he he he
Mr Anuar siap bukakan sliding door agar udara malam yang segar di Kulim Perdana dapat dinikmati.... ha...angin yang masuk sejuk bangat sih!!!!
Kami adjustkan kedudukan treadmill tu ke sebelah kanan, terlindung sikit pemandangan daripada jalan besar di hadapan sana.....tapi masih boleh nampak rasanya....takpa malam2 orang tak lalu sangat.  
Actually baru pergi beli magnet yang hilang entah kemana.  Kalau tak ada magnet, treadmill tak leh jalan (safety purpose) saya cakap kat kedai sport tu yang saya pernah letak magnet biasa dan dia gelakkan saya....dia inform tak boleh letak magnet biasa....Mahal gila.....RM68 magnet sebesar duit 20 sen....ingat RM6.80...tu pun dia cakap harga pasaran lain RM80.  Belilah juga....Yeay!!!  dah leh naik treadmill...


Treadmill usang dah mula berbakti sejak pindah.....





 Cuba tengok Waffry yang try nak naik treadmill tu dengan cara yang salah....dia tak on kan power tapi gelongsor guna kaki...lepasa tu kena marah dengan abahnya....Yeay!!!!
 Tengok lagi si Syibab (pakai baju tidur Tom And Jerry) tu tengah exercise guna apa nama ntah...macam basikal tu....Benda ni bertahun duduk kat dalam rumah, bila ibu nak naik jer sibukkkkkkkk jer......kalau ibu tak naik...tak dak pun nak pi usik.....kacau daun toi...
Sebenarnya saya sangat jakun dengan Galaxy Note pemberian Mr Anuar.  Dia tak pakai Note dan dia kasi saya...HP saya dia ambill.....hari2 asyik tangkap gambar dengan budak hodoh sebelah tu....
Cheh!!! Saya sebenarnya mempunyai misi nak kuruskan badan....Dis is only the beginning of the journey....Saya dah collect an info banyak utk jayakan misi saya...saya dah cuba ambil MR (Herbalife) tapi consume tak seperti yang di tetapkan coz saya breastfeeding....So, saya guna HL light2 jer...and yet...OK lar...ada sikit perubahan walaupun lambat..takpe....susu tak kurang, badan dah loose inch sikit....ada sikit tenaga, kg tu....malas sgt nak teringat timbang...coz  I hate scale.  Mr Anuar cakap dia dah gain weight purata 3 kg sebulan since mula bekerja setelah cuti belajar 2 tahun....dan dia cakap saya dah pam lemak pada dia...Ada ka!!!!!Anyway I'm happy with my new me....(new me tu refer kepada corak pemakanan saya, lifestyle saya, kehidupan anak2 saya, suami, dll...)

No comments:

Post a Comment